V pátek 8. listopadu jsme se my, všichni deváťáci, vydali spolu s naším panem učitelem chemie na exkurzi na naši možnou budoucí střední školu. Atmosféra blížících se příjímacích zkoušek na nás dopadla více než předchozí dny, což k tomu všemu nejspíš patří. Po příchodu jsme obsadili sborovnu a rozdělili se na dvě skupiny.
Po úvodních informacích o studiu a nově otevřeném gymnáziu se žáci z 9.A vydali do sklepa, do útrob SPŠCH, přímo do laboratoře anorganické chemie. Naši kolegové z 9.B naopak zavítali do učebny fyziky.
V laboratoři nám sami studenti „průmky“ předvedli různé zajímavé i vzrušující pokusy, a nám se dokonce (občas) podařilo odpovědět na otázky, které nám položili.
Ačkoliv některé z experimentů jsme už měli možnost vidět v hodinách chemie a na akcích na naší škole, opakování je matka moudrosti, a nám, myslíme, jen prospělo si připomenout jména látek z oněch „cool“ pokusů, co už známe. Pan učitel si neodpustil rýpavou poznámku. Musíme zpětně připustit, že docela oprávněnou. Upozornil nás totiž na fakt, že všichni studenti měli na obličeji po celou dobu našeho sledování v laboratoři na očích brýle. Uznáváme, v tomto máme ještě rezervy.
Poté nás naše milá paní průvodkyně přivedla do motivačního centra, kde jsme narazili na modely různých typů elektráren, či jiných budov. Po obohacujícím, avšak vysilujícím výkladu, jsme se vydali zpět po schodech nahoru do vyšších pater školy.
Zde nás čekala učebna fyziky a rozesmátí studenti s ukázkami „práce pod tlakem,“ neboli s vývěvou, elektrostatické indukce a toho, jak jednotlivé prvky vypadají v barevném spektru.
Měli jsme upřímnou radost z barviček a následně jsme dostali lehké „nakopnutí“, díky výboji z Wimshrustova indukčního generátoru. Zajímavý zážitek, dalo by se i říci, že přeskočila nejedna jiskra mezi SPŠCH a naší ZŠ…
Z učebny fyziky nás museli vyhnat sami studenti, protože již potřebovali na další hodinu. Nevšední zvonění umocňovalo celou atmosféru a zážitek z exkurze. Počkali jsme na své spolužáky, dali rychlou svačinu a k nám do školy jsme se vraceli plní dojmů a zážitků – a kdo ví, třeba zde leží blízká budoucnost někoho z nás…
Mgr. Jan Nekvapil, učitel chemie, Markéta Fryaufová a Tomáš Trojan 9.A